Regn och ångest...

Regnet smattrar mot fönstren och helgen är här. Bättre känsla har man ju haft när helgen är här. Jag kan inte riktigt njuta av att det är helg när mestadels av helgen kommer att bestå av plugg. Tenta i matte på Tisdag och ångesten är värre än nånsin. Försöker att tänka att man inte kan göra mer än sitt bästa och skulle det vara så att man inte klarar den så är det bara att skriva om. MEN när man vet hur veckorna efter tentan ser ut så vet jag också att det inte kommer finnas nån tid över till att ladda batterierna och få ny energi. Nej här går det i ett. Över jul kommer jag sitta med näsan i böckerna för då ska det skrivas uppsats och göras en fältstudie. Ledighet, vad är det? Har man då inte klarat tentan så måste man plugga till den också!! Ååååh, jag kan inte njuta för stunden och jag vet inte om jag längtar så mycket till jul heller..det är så trist när det blir så!
Jag har nog aldrig varit så här stressad i hela mitt liv, ingen rolig känsla. Säger som min käre vän Alexandra: "Det blir så dålig stämning". Jo tack!
Jag försöker tänka tillbaka till sommaren och till Öland då jag sa: "Den här underbara känslan som jag har nu ska jag plocka fram när det är som jobbigast i höst/vinter". Nu är det som jobbigast. Ska försöka få tillbaka den där känslan och känna att jag inte kan göra mer än mitt bästa!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Så härligt kort på er :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback